Bookingvilkår 2017-2018

Bookingvilkår

VILKÅR FOR BOOKING OG BETALING

For at kunne bekræfte bookingen skal kunden betale 40% af den fastsatte pris for hele udlejningsperioden (depositumbetaling). Bookingen kan først bekræftes efter depositumbetalingen er gennemført. Betalingen af restbeløbet (de resterende 60% af prisen for udlejningsperioden) skal gennemføres senest 9 uger før kundens ankomstdato til indkvarteringen. Hvis der bookes mindre end 9 uger før kundens ankomstdato til indkvarteringen skal det fulde beløb for udlejningsperioden betales på bookingtidspunktet. Ved at betale accepterer kunden disse betingelser.

BETALINGSMETODE

Betalinger foregår via Paytrail onlinebetaling, kreditkortbetaling eller bankoverførsel til Villada Travel Groups bankkonto. Kunden betaler alle eventuelle ekstraomkostninger ved bankoverførsel.

AFBESTILLINGSVILKÅR

Afbestillinger fra kunden skal gøres på skrift (e-mail) og sendes til Villada. Afbestillingsdatoen er datoen, hvor Villada modtager kundens afbestillingsemail. Hvis afbestillingen foretages tidligere end 9 uger før ankomstdatoen kræves det ikke at kunden betaler restbeløbet (de resterende 60% af prisen for udlejningsperioden). Hvis afbestillingen foretages inden for de 9 uger før ankomstdatoen får kunden ikke refunderet det betalte beløb.

Afbestillingspolitiken er gældende selv hvis kunden, eller en af kundens familiemedlemmer, bliver alvorligt syg, er ude for en ulykke eller dør. Villada anbefaler alle kunder at købe en rejseforsikring.

VILLADAS RET TIL AT ANNULLERE EN BOOKING

Villada har ret til at annullere en booking i tilfælde af force majeure. Villada har også ret til at annullere en booking uden varsel, hvis kunden ikke betaler depositumet eller det resterende beløb inden for den aftalte forfaldsdag. Hvis en booking er nødsaget til at blive annulleret grundet kundens adfærd under opholdet i indkvarteringen vil ingen betaling blive returneret til kunden.

SKADER OG FORCE MAJEURE

Hvis kunden forårsager skade på ejendommen under udlejningsperioden er kunden forpligtet til at kompensere for den forårsagede skade og betale ejendomsejeren direkte. Regler og instruktioner udstedet af ejendomsejeren eller villa manager skal overholdes af gæsterne under udlejningsperioden. Brud på regler og instruktioner kan resultere i erstatningskrav. Ved leje af visse ejendomme forlanges det, at kunden betaler et sikkerhedsdepositum ved udlejningsperiodens start. Depositumet bliver refunderet til kunden på afrejsedagen, hvis indkvarteringen eller ejendommen ikke er skadet.

Villada står ikke til ansvar for nogen skader forårsaget på eller vanskeligheder for kunden grundet uforudsigelige årsager (force majeure) såsom krig, naturkatastrofer, ekstreme vejrfænomener eller andre ekstraordinære situationer, som Villada ikke har kontrol over.